Češi nejvíce věří mezi prodejci letenek značce STUDENT AGENCY. Potvrdil to průzkum nezávislého marketingového programu Důvěryhodná značka.

Obchodní ředitelka letenkového oddělení Věra Janičinová na slavnostním vyhlášení výsledků nezávislého marketingového průzkumu převzala ocenění právě v kategorii prodejců letenek.

„Velmi si toho vážíme a nadále budeme dělat vše pro to, aby naši klienti byli se službami, které nabízíme, spokojení. Konkurence je na tomto poli široká, hlavně v posledních letech. Snažíme se proto neustále naše služby vylepšovat i zjednodušovat tak, abychom uspokojili potřeby klientů,“ říká žena, která se prodeji letenek ve STUDENT AGENCY věnuje už od roku 2000. Na tuto kategorii se letos pořadatelé průzkumu zaměřili poprvé, na poli prodeje letenek se podle nich stává důvěra ve značku jedním z rozhodujících faktorů. Informace získávají organizátoři ankety od reprezentativního vzorku 4 tisíc českých spotřebitelů.

Mezi poslední novinky, které prodejci letenek od STUDENT AGENCY pro své klienty připravili, patří možnost porovnání takzvaných farefamilies balíčků jednotlivých aerolinií přímo při nákupu letenky. „Je to další krok, který klientům usnadňuje nákup letenky. Zákazník při jejím výběru uvidí různé tarify, za které může na daném letu cestovat a jaké výhody obsahují. Například jestli si může vybrat místo v letadle, dostane občerstvení, má v ceně odbavené zavazadlo atd. Jednotlivé tarifní balíčky pro vybraný let se mu zobrazí přehledně vedle sebe a sám si jednoduše vybere, jaké služby chce v rámci ceny letenky dostat,“ vysvětluje Věra Janičinová. Pilotní program spustilo letenkové oddělení v září jako jedna z první IATA agentur na světě.

Takzvané farefamilies začaly zavádět tradiční letecké společnosti po celém světě v posledních letech jako součást jejich konkurenčního boje s low-cost aerolinkami. „Zatímco dříve bylo samozřejmostí, že v ceně letenky jsou zahrnuty i náklady na odbavené zavazadlo, obzvláště u dálkových linek, od letošního jara někteří dopravci zavedli tarif bez zavazadla i na dálkové lety např. do Ameriky. Pro cestující teď může být složitější se bez asistence prodejce v cenách zorientovat. Nejvíce cestujících řeší právě zavazadla. V případě, že přeprava odbaveného zavazadla není v základní ceně letenky, musí cestující doplácet poměrně velký doplatek. Proto je výhodnější koupit si rovnou letenku za cenu, ve které je již zavazadlo zahrnuto. Co všechno cena letenky zahrnuje, pozná zákazník i sámprávě díky nákupu pomocí farefamilies balíčků,“ doplňuje Janičinová. Nově tak klienti na portálu www.studentagency.cz/letenky nebo letenky.cz kromě porovnání jednotlivých dopravců, můžou srovnávat i nabídku konkrétní aerolinky.

Skupina STUDENT AGENCY, největší prodejce letenek v České republice, v minulosti několikrát získala prestižní ocenění za technologické inovace v prodeji letenek. Dlouhodobě roste online způsob prodeje letenek, v uplynulém období bylo na internetu prodáno přes 70 % všech letenek od STUDENT AGENCY, zbylých necelých 30 % koupí klienti v našich kamenných pobočkách, případně přes call centrum s asistencí prodejce.