17.02.2014, archiv
Více než 2,4 miliardy Kč dosáhly tržby skupiny STUDENT AGENCY za prodané letenky v roce 2013. Největší prodejce letenek v České republice a jeden z největších na Slovensku tak meziročně vzrostl o 6 %, když v roce 2012 činily tržby za prodané letenky 2,26 miliardy Kč. V samotné České republice pak celkové tržby holdingu STUDENT AGENCY za prodané letenky dosáhly 2,15 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 5 %. Podle údajů týkajících se celkového nárůstu trhu – ten se v roce 2013 zvětšil o 2 %. STUDENT AGENCY, coby největší prodejce letenek v ČR tak vykázala více než dvojnásobně rychlejší růst.

Na tempu růstu prodeje letenek se neprojevilo ani listopadové oslabení koruny“, říká Věra Janičinová, obchodní ředitelka prodeje letenek holdingu STUDENT AGENCY a dodává: „ O dalším růstu jsme přesvědčeni i v letošním roce. V současné době se dá vybrat z velkého množství destinací za velmi příjemné ceny po Evropě okolo 2000 Kč, nicméně do obliby se dostal např. Tel Aviv za cca 4 000 Kč, Bělehrad za cca 3 000 Kč a další destinace – například v Karibiku za ceny od 13 tisíc Kč.

I v roce 2013 zůstaly hlavním produktem letenky traidčních síťových dopravců. Prodejci letenek zaznamenali nárůst ve všech segmentech – včetně mírného růstu poptávky ze strany korporátních záazníků. Ti sice nevyužívají tolik cestování například první třídou či business jako v minulosti, ale na druhou stranu velkou odezvu u nich našly právě produkty tzv. vyšších ekonomických tříd – Economy Premium či nejrůznější akční nabídky dopravcu na letenky do třídy Business.

Přestože je stále vidět, že firmy šetří na služebním cestování, dá se říci, že po relativně hubenějších předchozích letech, je co se týče intenzity korporátní cestování zpět a například STUDENT AGENCY zaznamenalo v tomto segmentu 3 % meziroční nárůst, i přesto, že trh celkově hlásí stagnaci.“ dodává Věra Janičinová, obchodní ředitelka prodeje letenek STUDENT AGENCY.

Před rokem STUDENT AGENCY vedla na trh unikátní internetové řešení, které umožňuje na jednom místě si srovnat ceny letenek od tradičních i nízkonákladových dopravců a vyhovět tak všem skupinám cestujících – těm, kteří hledají nejlevnější letenku na trhu nebo třeba let se svým oblíbeným dopravcem apod. Nízkonákladových dopravců je v nabídce přibližně 50 od nejčastěji využívaných jako například EasyJet, Ryanair či Wizzair a také nízkonákladový dopravci v USA, Austrálii apod.

V roce 2013 dále pokračoval trend přesunu nákupu letenek on-line přes internet, , kdy si zákazník sám v pohodlí domova nebo kanceláře zvolí nejvýhodnější letenku, tu si sám zarezrvuje i zaplatí a ná sledně si vytiskne i palubní vstupenku, aniž by musel kamkoli chodit. Aktuální podíl internetových prodejů letenek na celkovém objemu činí více než 60 % a je předpoklad, že tento podíl bude dále růst právě ve prospěch nákupu přes internet.

V roce 2013 nedošlo k nijak výrazné změně preferencí, co se týče poptávaných destinací. V Evropě je na vrcholu dlouhodobě Londýn, následovaný Paříží, Římem a Barcelonou; z dálkových destinací se pak mezi top destinace dají zařadit Bangkok, New York, Dubaj, Miami či Colombo na Srí Lance. Výraznému nárůstu se těšily již zmíněné lety do Tel Avivu, do Ruska, stejně jako rezervace do destinací v Jihoafrické republice. Ta se s meziročním nárůstem ve výši 13 procent dá označit za skokana prodejů letenek v roce 2013.