13.10.2015, archiv
  • Podíl letenek nakoupených z mobilních zařízeních rok od roku roste – ze statistik STUDENT AGENCY, největšího českého prodejce letenek, vyplývá, že z chytrého telefonu nebo tabletu letenky za osm měsíců roku 2015 nakoupilo 10 % zákazníků. V roce 2013 přitom tvořil podíl nákupů z mobilních zařízení pouze 5 % z celkových online prodejů letenek
  • Na internetu nakupuje letenky 70 % Čechů, jen necelá třetina je jde raději koupit na pobočku

V posledních letech sledujeme každoročně nárůst nákupů letenek z mobilních telefonů a tabletů. Chytrá zařízení s připojením k internetu se stala běžnou součástí našich životů, klienti se naučili prozkoumávat výhodné nabídky letenek třeba i během jízdy v tramvaji nebo při čekání před ordinací lékaře,“ popisuje ředitelka prodeje letenek STUDENT AGENCY Věra Janičinová.

Zatímco v letech 2010/2011 tvořil poměr nákupů letenek na pobočce a na internetu dvě shodné poloviny, za prvních osm měsíců roku 2015 se většina zákazníků přiklonila k online nákupu. Jen 30 procent uskutečnilo přímý nákup na pobočce, zbývajících 70 procent si svoji letenku koupilo online. „Z toho si letenku prostřednictvím mobilního zařízení koupilo 10 procent zákazníků. Podíl nákupů z chytrých telefonů a z tabletů je de facto shodný, pět procent,“ říká Věra Janičinová.

Od roku 2011 každým rokem narůstá počet nákupů ze smartphonů a tabletů o dvě až tři procenta. Zatímco v roce 2011 si letenku prostřednictvím mobilního zařízení koupilo 1,8 procent zákazníků, o rok později se jejich podíl zvýšil na 2,6 procent. V roce 2013 toto číslo povyskočilo na 5 procent. V loňském roce klienti při online nákupech letenek využili svůj tablet nebo chytrý telefon v 7,5 procentech případů a v letošním roce podíl nákupů z mobilních zařízení překonal hranici 10 procent.

Vzhledem k narůstajícímu počtu nákupů letenek prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu STUDENT AGENCY vyvinula speciální mobilní aplikaci Levné  letenky STUDENT AGENCY. Ta nákup z mobilních zařízení ještě usnadní – předpokládáme, že počet nákupů letenek z telefonů a tabletů by tak mohl ještě významně narůst.

Aplikace je výjimečná v tom, že zákazníkům umožňuje snadnou rezervaci letenky přímo z telefonu. Menu je přehledné a jednoduché, dá se snadno ovládat i na displeji mobilu. Velkou výhodou je to, že klientovi umožní uložit si základní informace – při dalším nákupu už nemusí znovu vyplňovat kontakty a jména pasažérů. Rezervace je snadná a rychlá a klient má možnost svůj nákup okamžitě uhradit online,“ vyzdvihuje největší přednosti aplikace Věra Janičinová tím, že limitované akční nabídky už tak klientovi neuniknou jen proto, že zrovna nesedí u počítače.

Aplikace uchovává také historii vyhledávání a díky tomu se zákazník může snadno kdykoliv vrátit k nabídce, která ho zaujala. Rezervačním systém STUDENT AGENCY prohledává lety stovek leteckých společností. „Klient tedy získá přesnou představu o kompletní nabídce na trhu a může velmi snadno porovnávat co mu je aerolinka za konkrétní částku schopná nabídnout. Nakupování přes telefon je tak stejně pohodlné  jako na webových stránkách,“ dodává Věra Janičinová.

Očekáváme, že tato aplikace ještě podpoří letošní pozitivní vývoj v prodejích letenek. Od ledna se počet prodaných letenek meziročně navýšil na českém trhu o pět procent, STUDENT AGENCY jako česká jednička v prodejích letenek hlásí nárůst dokonce o 10 procent. „Spuštěním aplikace naše aktivity ale nekončí, aplikaci budeme dále rozvíjet a do budoucna počítáme mimo jiné s tím, že vytvoříme také slovenskou mutaci aplikace,“ dodává Věra Janičinová.

Aplikace Levné letenky STUDENT AGENCY je už druhou mobilní aplikaci STUDENT AGENCY. Tou první je aplikace jednoduše nazvaná Jízdenky , která umožňuje snadné vyhledávání spojů, rezervaci nebo storno jízdenek na všechny tuzemské i mezinárodní autobusové linky STUDENT AGENCY a také na všechny vlakové linky od RegioJetu. Zákazník může svoji jízdenku zároveň také zaplatit nebo si svůj kredit na Kreditové jízdence dobít online. Od spuštění aplikace v roce 2013 si ji stáhlo více než 100 tisíc klientů a na Google Play získala od bezmála 1 700 uživatelů hodnocení 4,1 z 5 hvězd.