28.12.2011, archiv
Vlaky IC RegioJet, které poprvé vyjely s cestujícími na trasu Havířov – Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha v pondělí 26. září 2011, mají za sebou první 3 měsíce provozu. Celkový počet přepravených osob za první čtvrtletí provozu činí o něco více než 105 tisíc. Celkový počet prodaných rezervací pak přesahuje včetně předprodejů jízdenek 120 tisíc. Tržby od cestujících se pohybují v řádu desítek milionů Kč.
 

Průměrná obsazenost spojů je nad úrovní 80 %, výjimkou nejsou týdny, kdy se obsazenost pohybuje nad 90 %. Rekordní obsazenost zatím RegioJet zaznamenal v týdnu od 14. listopadu, kdy bylo vyprodáno 96,3 % kapacity vlaků. I v těchto dnech je kapacita spojů IC RegioJet téměř naplněna.

 

Zajímavostí je, že cca 80 % cestujících si kupuje či rezervuje jízdní doklady přes internet a ukázalo se, že cestující jsou schopni využít tyto moderní distribuční kanály pro nákup jízdenky.

RegioJet v tomto okamžiku provozuje 10 spojů denně (z toho 2 až do/ze slovenské Žiliny, ostatní v trase Praha - Ostrava - Havířov). Další spoje plánujeme nasadit do provozu od února 2012 a během jara by měl RegioJet provozovat plánovaných 9 spojů v každém směru - tedy 18 celkem na trase Praha - Ostrava - Havířov (Žilina).

 

Po třech měsících hodnotíme projekt vlaků IC RegioJet jako vysoce úspěšný. Předčil naše očekávání týkající se poptávky po přepravě, i co se týče odezvy ze strany zákazníků. Přestože se stále ještě nacházíme ve zkušební fázi provozu a řadu věcí se učíme, vlaky RegioJet se staly skutečností a měřítkem, se kterým se denně poměřuje i národní dopravce. Díky vstupu RegioJet na trh železniční dopravy vzrostla kvalita služeb pro zákazníky, říká Jiří Schmidt, obchodní ředitel RegioJet, a.s.

 

RegioJet současně dokázal rozhýbat stojaté vody v oblasti soutěžení dotované železniční dopravy - a to jak na krajské úrovni regionálních spojů, tak na celostátní úrovni. Vidíme toto jak například v Plzeňském kraji, kde inspirováni kvalitou RegioJet se rozhodli vypsat soutěže na regionální spoje, vidíme toto i na úrovni ministerstva dopravy, které se po čase také rozhoupalo k aktivitě.

 

Přestože se od 1. ledna zvyšuje sazba DPH, RegioJet se rozhodl s ohledem na stále zaváděcí fázi provozu ceny jízdenek, které využívá naprostá většina cestující (cca 80 %) neměnit. Až na výjimky se nemění ceny internetových, otevřených, kreditových jízdenek, stejně jako se nemění ani akční ceny pro držitele kreditových jízdenek. Nemění se ani ceny jízdenek na Slovensko.

 

Ke změně dochází pouze u cen tzv. vnitrostátních jízdenek na pevné datum, které se prodávají výhradně na pobočkách – a to v průměru o 4-5 %. Sleva pro seniory se mění na 30 %, kterou RegioJet bude poskytovat i nadále, přestože stát rozhodl o zrušení kompenzací.