Za první rok provozu cestovalo vlaky IC RegioJet přibližně 900 tisíc cestujících. Průměrná obsazenost vlaků přitom za celou dobu činí 84 %, minulý týden to bylo aktuálně 86 %. Denně dnes RegioJet vypravuje na trase Praha – Ostravsko – Žilina celkem 18 spojů a počet přepravených cestujících je průměrně 3932 cestujících denně.
26 září 2011 přitom RegioJet začínal celkem se šesti spoji a počet cestujících tehdy denně činil průměrně 1289. Rok od zahájení provozu tedy RegioJet více než ztrojnásobil počet přepravovaných cestujících a ještě tento měsíc překročí hranici 4000 denně.
Od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, RegioJet nově posílí spojení s Třincem a Českým Těšínem (o 6 spojů denně) a zvažuje rozšíření svých aktivit na Slovensku.
„ Nastavili jsme zrcadlo Českým drahá. Za rok jsme dokázali přesvědčit stovky tisíc zákazníků o tom, že ochotný a usměvavý personál, servis na palubě a čistá toaleta jsou věci, které mohou při cestování vlakem být samozřejmostí,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet a skupiny Student Agency.
RegioJet si velmi rychle získal na svou stranu řadu zákazníků, kteří dříve využívali například spojů SC Pendolino (podle průzkumu cca 62 % cestujících). Od jarních měsíců posilují počty cestujících RegioJet také ve velké míře cestující, kteří dříve využívali ostatní spoje ČD – zejména vlaky Ex a EC.
RegioJet přinesl na trh zcela nový koncept služeb na železnici. Každý cestující v rámci zaplacené jízdenky automaticky získává následující služby:
-
Bezplatná rezervace místa - nepřepravujeme stojící cestující, vždy mají nárok na sezení
-
Bezplatné občerstvení - káva (cca 5 druhů dle libosti množství), mátový čaj, voda; možnost nákupu špičkového občerstvení za nízkonákladové ceny (sushi za 80 Kč, saláty v cenách do 60 Kč, snídaňová menu za 9 Kč apod.)
-
Bezplatné připojení k wifi a internetu ve všech vozech, navíc speciální produkt vozu - internetové kavárny určený k práci a studiu a s instalovaným počítačem s volným přístupem pro cestující k internetu
-
Bezplatná nabídka denního tisku a dalších tiskovin
-
Člen palubního personálu v každém voze starající se o servis pro cca 50 cestujících
-
Možnost využití zvýhodněných služeb určených pro cestující RegioJet: nákup jízdenek na pražskou a ostravskou MHD přímo na palubě vlaku, možnost parkování ZDARMA v parkovacím domě Koma ve stanici Ostrava Svinov, možnost zvýhodněné cesty taxi Tick Tack po Praze.
Vstup RegioJetu se stal motorem pro zlepšení služeb na železnici. Pod tlakem konkurence dominantní a do té doby monopolní dopravce České dráhy musel přistoupit k celé řadě změn, kterými se inspirovaly u RegioJetu a, které bezesporu vedly ke zvýšení kvality služeb v železniční dopravě. Na druhou stranu České dráhy přistoupily také k nezákonnému jednání a to nastavení podnákladových cen, které již téměř rok bez výsledku řeší antimonopolní úřad (ÚOHS).
Informace o společnosti v ČR:
RegioJet aktuálně zaměstnává cca 210 zaměstnanců. Z toho je přibližně 20 strojvedoucích a 130 členů palubního personálu. Dalších cca 50 lidí jsou prodejci, zaměstnanci údržby, dispečinku a dalších logistických a podpůrných činností. Společnost vedou ředitel provozu Jiří Schmidt a ředitel prodeje a zákaznického servisu Aleš Ondrůj.
RegioJet úspěšný i na Slovensku
Před půl rokem, 3 března 2102, začal RegioJet jezdit také na Slovensku, na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Počet cestujících zde za půl roku činil cca 670 tisíc s tím, že měsíčně aktuálně přepravujeme cca 115 tisíc cestujících. Je to výrazně více než dvojnásobek, než na trase přepravoval předchozí dopravce ZSSK.
Díky takto velkému zájmu o přepravu vlaky RegioJet se silniční komunikaci zejména mezi
Dunajskou Stredou a Bratislavou ušetřilo denně až 1000 osobních automobilů, což je výrazné
odlehčení na této vytížené trase.
Za úspěchem vlaků RegioJet stojí zejména následující faktory:
-
nový koncept jízdního řádu - intervalový jízdní řád, pravidelná nabídka spojů po celý den
-
nová vozidla s novými službami - například wifi, nabídka denního tisku
-
další modernizace - zastávkový mobiliář, interiéry stanic apod.
-
aktivní marketing a nabídky zákazníkovi, které přitáhly na železnici úplně nové cestující.
Společně s vlaky IC RegioJet tak žluté vlaky přepravily v ČR a SR od 26. září 2012 celkem 1,57 milionů cestujících.