01.06.2015, archiv
RegioJet hodlá i v následujících letech růst z hlediska počtu přepravených cestujících meziročně o více než 30 %. Jeho expanze bude stát na následujících pilířích:
  • Zdvojnásobení počtu vozů ve flotile, pořízení dalších nejmodernějších lokomotiv Vectron
  • Vstup na dálkové Česko-Slovenské spoje na linkách Ex1 a Ex2 v roce 2016
  • Nové přímé vlakové spojení do Zlínského kraje od prosince 2015
  • Rozšíření provozu na Slovensku, zavedení nových nočních spojů

Další výraznou expanzi chystá vlakový dopravce RegioJet během letošního a příštího roku. Již od 14. 6. vyjedou nové noční spoje mezi Prahou, Ostravskem a Košicemi, stejně jako mezi Košicemi a Bratislavou. Od prosince 2015 pak RegioJet zavede denní přímý vlakový spoj ze Zlínského kraje do Prahy a zpět. Tento spoj zastaví ve Starém Městě u Uherského Hradiště, v Otrokovicích, Hulíně a tak v Přerově. Provázán bude s autobusovým spojem Zlín – Otrokovice, který na nové vlakové spojení napojí také klíčové rezidenční oblasti Zlína. Další rozšíření spojů se od prosince uskuteční ve slovenské vnitrostátní dopravě na vlakové lince Bratislava – Košice, a to až na tříhodinový takt.

V prosinci roku 2016 pak RegioJet plánuje zajistit kompletní obsluhu spojů mezi Českem a Slovenskem na expresních trasách Ex1 (Praha – Pardubice – Ostrava - Slovensko) a Ex 2 (Praha – Pardubice – Vsetín – Slovensko). Tyto spoje dnes objednává ministerstvo dopravy u Českých drah – jako dotované spoje. RegioJet bude své vlaky provozovat na komerční riziko – ministerstvo dopravy a daňoví poplatníci tak ušetří na dotacích 360 milionů Kč ročně. Dotace, jestliže RegioJet vstoupí na tyto trasy jako komerční dopravce, budou muset být v souladu s evropskou legislativou zrušeny – podobně, jak k tomu došlo po vstupu RegioJetu na trase Praha – Ostravsko.

V souvislosti se rozvojem provozu na nových trasách a s růstem počtu spojů realizuje RegioJet masivní expanzi také v oblasti svého vozového parku a lokomotiv. Ten se v průběhu letošního a příštího roku z hlediska počtu vozidel takřka zdvojnásobí.

Rozšíření vozového parku na téměř 200 vozů. Polovina bude mít nejmodernější interiér na evropské železnici

V minulých dnech uzavřel RegioJet smlouvu na nákup dalších 70 vozů. Flotila vozů RegioJet pro dálkovou dopravu se tak rozroste na počet téměř 200 s tím, že nově pořízené vozy jsou z hlediska stavby a parametrů identické s těmi, které RegioJet již provozuje na svých vlacích. Tyto vozy nicméně RegioJet předělá na zcela nové z pohledu zákazníka, kdy z původních vozů zůstane pouze skříň a všechny získají nový nejmodernější interiér na evropské železnici. Ten bude předělán v designu vozů Astra – což znamená velkoprostorové uspořádání s moderními sedačkami Grammer s obrazovkami a s individuálním systémem palubní zábavy v každé sedačce. Vozy budou touto kompletní přestavbou procházet v průběhu letošního a příštího roku a současně budou postupně nasazovány do provozu. Jejich cena po této kompletní rekonstrukci bude 370 tisíc eur / vůz.

Kromě pořízení 70 vozů začne RegioJet od měsíce června v cca 2-3 týdenním intervalu nasazovat do provozu 10 zcela nových vozů Astra. Ty začnou být dodávány v červnu poté, co bylo ukončeno testování prototypového vozu a cestujícím nabídnou nejvyšší komfort cestování – včetně obrazovek a systému palubní zábavy umístěném v každé ze sedaček.

Další lokomotivy Vectron

Kromě vozů s nejmodernějším interiérem, doplní RegioJet také flotilu svých hnacích vozidel – a to o další dvě vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron. Ty představují absolutní špičku z hlediska kolejové techniky a RegioJet je nyní nasazuje zejména na dálkové spoje na Slovensku jezdící po trase Bratislava – Žilina – Košice. Pořízení dalších dvou lokomotiv umožní jejich nasazení na více vlaků – a to i v rámci České republiky. Pro převzetí Ex1 a Ex2 počítáme s dalšími 8 lokomotivami Vectron od prosince 2016.

Vstup na dálkové spoje na linkách Ex1 a Ex2 – RegioJet se stane lídrem na Česko-Slovenských dálkových trasách

Rozšíření flotily vozidel umožní naplnění hlavního cíle RegioJetu, kterým je stát se VEDOUCÍM DOPRAVCEM NA ČESKO-SLOVENSKÝCH dálkových spojích. S ohledem na to plánuje RegioJet začít od prosince 2016 provozovat v plném rozsahu – tedy v dvouhodinovém taktu – spoje na trasách Praha – Ostravsko – Slovensko stejně jako na zcela nové trase Praha – Olomouc – Vsetín – Slovensko.

RegioJet začne tyto spoje jezdit na své komerční riziko - bez nároku na dotace. Spoje na těchto trasách v rozporu s evropským právem doposud ministerstvo dopravy dotuje Českým drahám, a to přesto, že již 2x obdrželo nabídku od RegioJetu na provoz těchto spojů bez dotací.

V souladu s evropskou legislativou nesmí být na nějaké trase dotovány spoje, pokud existuje dopravce, který je připraven je jezdit bez dotací. RegioJet nabídl 2x předchozímu vedení ministerstva dopravy, že je připraven na tuto trasu vstoupit bez dotací – a to včetně návrhu smlouvy připravené k podpisu. Ministerstvo mělo okamžitě ukončit dotování spojů ČD a převést provoz těchto vlaků do bezdotačního režimu. Vzhledem k tomu, že to ministerstvo neučinilo, podali jsme podnět k Evropské komisi a na trasy vstoupíme od prosince 2016,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet.

Příchodem RegioJetu od prosince 2016 na trasy Ex1 a Ex2 coby komerčního dopravce musí ministerstvo dotování vlaků na těchto trasách ukončit. Díky tomu stát a daňoví poplatníci ročně ušetří 360 milionů Kč.

Současně to pro zákazníky bude znamenat skokový nárůst kvality služeb. Cestující získají každé dvě hodiny spojení špičkové kvality s plným servisem RegioJet včetně vozů s dotykovými obrazovkami a systémem individuální zábavy v každé sedačce. RegioJet také zavedením těchto spojů osloví zcela nové zákazníky v oblasti Valašska – z měst Vsetín, Valašské Meziříčí a Rožnov pod Radhoštěm a dalších, kteří tak získají komfortní spojení s Prahou i Slovenskem.

Nové spojení RegioJet z Prahy do Zlínského kraje již od prosince 2015

Od letošní prosincové změny jízdního řádu pak RegioJet doplní své vnitrostátní spoje v České republice o nový přímý vlak spojující Prahu se Zlínským krajem. Vlaky RegioJet nově zamíří jako odpolední spoj z Prahy do Přerova, Hulína, Otrokovic a Starého Města u Uherského Hradiště. Ráno pak krátce před šestou hodinou vyrazí v opačném směru do Prahy.  

Chceme dále růst a rozšiřovat nabídku našich spojů a cílem posílit spojení Zlínska s Prahou a dalšími částmi ČR. Náš nový spoj do Zlínského kraje bude navázán na přípojné autobusy spojující Zlín a nádraží Otrokovicích - zastavující nejen v centru krajského města ale i na největších zlínských sídlištích,“ říká Radim Jančura.

Více než 1,5 milionů cestujících za prvních pět měsíců roku 2015, letos celkem až 6 milionů cestujících v ČR a SR. RegioJet nabírá desítky nových zaměstnanců.

Počty cestujících dopravce RegioJet rostou rychlým tempem i v letošním roce. RegioJet je nejrychleji rostoucí železniční firmou v regionu - za první čtyři měsíce přepravily dálkové vlaky RegioJet v České republice 1,2 milionu cestujících, na Slovensku pak téměř 300 tisíc cestujících. Dohromady to znamená 1,5 miliónu cestujících na dálkových spojích – v České republice pak o 35 % více než za stejné období loňského roku. RegioJet letos plánuje v České a Slovenské republice přepravit na všech svých spojích (dálkových i regionálních) 6 milionů cestujících a to právě díky navyšování kapacity a zavádění nových spojů.

V souvislosti s tím RegioJet nabírá desítky nových zaměstnanců. Aktuálně plánuje dopravce přijmout několik destítek stevardů a stevardek – zejména z Prahy a Středočeského kraje.

Jsme jedna z mála firem, která dává šanci také čerstvým maturantům. Vyzýváme studenty, kteří letos maturují, zejména například na školách zaměřených na hotelové služby a služby v cestovním ruchu, aby se zajímali o profesi stevarda a stevardky ve vlacích RegioJet. Je to skvělý začátek kariéry, práce u nejúspěšnějšího železničního dopravce v České a Slovenské republice a možnost jak si středoškolská studia hned na začátku profesního života doplnit o cenný bod ve svém životopise,“ říká Martin Chomča, generalista společnosti RegioJet, a doplňuje: „Mnoho maturantů si chce užít poslední prázdniny a hledají zaměstnání až po skončení prázdnin. Pak toho mnohdy litují, protože v září je již poptávka po čerstvých absolventech mnohem nižší a šance získat práci se výrazně snižuje.“

RegioJet má aktuálně otevřeno několik desítek pracovních míst stevardů, která bude obsazovat zejména právě v oblasti Prahy a přilehlých regionů. Tito stevardi pak následně budou zajišťovat obsluhu zákazníků ve vlacích RegioJet na trasách z Prahy do Ostravy a na Slovensko (Košice a Martin).