V první fázi jsme připraveni zajistit provoz celé poloviny vlaků EC, IC na trase Břeclav – Brno – Praha, a to od prosince 2012. Stát tak ušetří více než 100 milionů Kč ročně, kvalita služeb zásadně vzroste.
RegioJet by nabídl stejně vysoký standard služeb jako na své první lince Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha. Provoz této linky je už po prvních třech dnech od zahájení ziskový; průměrná obsazenost se denně pohybuje přibližně kolem 80 %.
V první fázi je RegioJet připraven zajistit od prosince 2012 provoz celé poloviny vlaků EC, IC (dvouhodinový takt) na trase Břeclav – Brno – Praha. To by pro ministerstvo dopravy okamžitě znamenalo roční přímé úspory více než 100 milionů Kč. RegioJet nepožaduje ani korunu z dotací na převzetí těchto spojů. Jejich ziskové fungování a kvalitní služby zajistíme, jak je zvykem v západní Evropě, bez požadavku na dotace ze státního rozpočtu. Ušetřené peníze je možné pak investovat do zlepšení další infrastruktury – například do dobudování dálniční sítě nebo rekonstrukce silnic a dálnic.
České dráhy opakovaně deklarovaly, že nedokážou zajistit provoz vlaků EC, IC, Ex bez dotací, případně, že to má negativní dopad na kvalitu dalších spojů. RegioJet toto dokáže – což prokazuje i ziskové fungování ostravské linky od prvního dne. Od prosince 2012 je RegioJet připraven zajistit provoz všech vlaků EC, IC v dosavadním rozsahu na trase Břeclav – Brno – Praha a současně zajistit jejich propojení s mezinárodním provozem. RegioJet nepožaduje žádné dotace – jedinou podmínkou je převedení stávajících časových slotů od ČD na RegioJet tak, aby bylo možné zajistit spojení v časech, na které jsou zákazníci zvyklí.
Společnost vede také oficiální jednání s DB Bahn o zajištění provozu vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk namísto ČD, kde předložila DB Bahn nabídku. DB Bahn současně deklarovalo, že se rozhodne do prosince, s kterým partnerem bude na této trase spolupracovat.
Věříme, že se ministerstvo dopravy v době úspor rozhode ve prospěch úspornější a kvalitnější nabídky služeb. Současně to znamená nutnost vyčkat s finálními rozhodnutími o pořizování rychlovlaků pro ČD na zajištěný business plán a výkony, na které se tato vozidla nasadí. Situace je dnes jiná než před několika měsíci. Na trhu existuje dopravce RegioJet, který je schopen zajistit ziskové provozování vlaků EC, IC, a Ex bez dotací a může převzít stávající provoz zajišťovaný ČD do Německa i na území ČR. Rozhodnutí o pořízení rychlovlaků není do té doby nikterak kryto zajištěnými příjmy.