29.08.2011, archiv
Jasně viditelné antracitové a růžovo-bílé provedení budou mít uniformy stevardek a stevardů vlaků RegioJet. Zákazníci se s nimi potkají již v měsíci září na palubách žlutých vlaků mezi Havířovem – Ostravou a Prahou. Všech 53 stevardek a stevardů prošlo náročným výběrovým řízením, během kterého museli prokázat schopnost týmové spolupráce i vlastního rozhodnutí. Museli prokázat jazykové znalosti a přesvědčit komisi o svém zájmu poskytovat zákazníkům prvotřídní služby na palubě. 10 z nich pak navíc složilo zkoušky na vlakvedoucí tak, aby při provozu vlaků mohli plnit i dopravní povinnosti související s jejich jízdou. O pozice členů palubního personálu byl eminentní zájem. RegioJetu se přihlásilo více než 500 uchazečů, z nichž byli vybráni ti, kteří uspěli nejlépe. Na organizaci výběrového řízení spolupracoval RegioJet s Fakultou ekonomickou – VŠB TU v Ostravě; jeho styl a náročnost byly obdobné jako u leteckých společností. Zajímavostí také je, že čtvrtina členů palubního personálu RegioJet má vysokoškolské vzdělání. Standardem je komunikativní znalost angličtiny nebo němčiny; někteří hovoří francouzsky či španělsky. 39 z nich pak pochází či bydlí na Ostravsku.
Přibližně čtvrtina stevardek či stevardů RegioJet má vysokoškolské vzdělání. Standardem je komunikativní angličtina či němčina, někteří hovoří francouzsky či španělsky.  

Uniformy palubního personálu RegioJet dodává společnost Rutex, která je výrobcem výstrojových součástí i pro personál autobusových spojů Student Agency express. Také ten postupně oblékne uniformy v nových barvách – antracitové a růžovo-bílé. Uniformy sestávají z halenky, respektive košile z látky sytě růžové barvy s bílým proužkem, sukně nebo kalhot z látky džínového typu antracitové barvy s lemováním růžovou nití a saka rovněž antracitové barvy s růžovým lemováním. Na oblečení jsou látkové štítky s logem RegioJet.

Všichni členové palubního personálu mají stejný rozsah povinností týkající se obsluhy a odbavení zákazníka. V pětivozové soupravě vlaků IC RegioJet bude v rámci běžného provozu 7 členů palubního personálu. Pět z nich bude mít na starosti péči o cestující – po jednom v každém z 5 vozů; dva se budou starat o přípravu občerstvení, které si zákazníci objednají. Občerstvení bude cestujícím podáváno jak zdarma (dva druhy kávy, čaj, voda) nebo v rámci placeného občerstvení za nízké ceny odpovídající nákladovým sazbám. Zde se jedná celkem o přibližně 15 položek z jídelního menu – včetně například nabídky sushi, salátu Ceasar a dalších výběrových pokrmů.

Všichni členové palubního personálu procházejí několikatýdenním školením, zahrnujícím vedle školení souvisejících s provozem či zákaznickým servisem také například školení v komunikaci. Postupy palubního personálu se řídí interním MANUÁLEM PRÁCE PALUBNÍHO PERSONÁLU. Ten je závazný pro každého člena a přesně popisuje povinnosti, které palubní personál během jízdy vlaku má. Zákazník se o povinnostech a nabídce služeb palubního personálu dozví z PRŮVODCE ŽLUTÝM SERVISEM, který nalezne v blízkosti svého místa. Palubní personál současně dohlíží také na udržení čistoty toalet a dalších prostor vlaku během jízdy. Povinnosti palubního personálu RegioJet jsou zejména následující:

  • Servis a informace zákazníkovi před a během cesty
  • Obsluha s objednaným občerstvením, denním tiskem a dalšími službami
  • Odbavení zákazníků – kontrola dokladů, prodej dokladů na palubě vlaku
  • Dohled nad čistotou toalet a dalších prostor ve vlaku během cesty
  • Palubní prodej občerstvení, zboží a služeb

Vlaky dopravce RegioJet vyjedou na trasu Havířov – Ostrava – Praha v měsíci září, a to v první fázi jako pětivozové soupravy s celkovou kapacitou cca 240 míst k sezení. Vozy RegioJet nabídnou pohodlný cestovní komfort. Počet míst sezení ve voze je 48; vozy budou mít také vybavení pro přípravu občerstvení, které bude cestujícím podáváno během jízdy. Samozřejmostí je klimatizace a připojení k 230V a wi-fi. Přestože u dopravce RegioJet budou vozy označeny jako vozy 2. třídy, přibližně 190 míst z celkové kapacity 240 odpovídá konfigurací a komfortem běžné první třídě nebo konfiguraci prémiové první třídy Business Class. RegioJet i tímto sleduje slogan, který má charakterizovat jeho služby – „O třídu lepší“. Přesný termín zahájení provozu vlaků RegioJet sdělí dopravce v následujících dnech.

Palubní personál RegioJet1

Palubní personál RegioJet2

Palubní personál RegioJet3