25.05.2011, archiv
Přesně před rokem spustila Student Agency pod značkou dovolena.cz internetový prodej zájezdů pro klienty v České republice. Radim Jančura si tehdy předsevzal stát se postupně leaderem na trhu, naučit Čechy masivně jezdit s německými cestovními kancelářemi a doplnit portfolio Student Agency o další úspěšnou divizi svého podnikání.

Za rok své existence se dovolena.cz může pochlubit následujícími výsledky:

 
  • Počet zatím obsloužených klientů: téměř 60 tisíc

  • Dosavadní obrat přibližně 750 milionů Kč s tím, že za rok 2011 vykáže dovolena.cz obrat vyšší než 1 miliarda Kč při ziskovém výsledku hospodaření umožňujícím další výhody pro klienty

  • Podíl německých cestovních kanceláří na prodaných zájezdech přibližně 65 %

  • Návštěvnost internetových stránek již přesahuje hodnoty uváděné na veřejných zdrojích u prodejce invia.cz, kterou dovolena.cz v měsíci květnu dostihla a několikrát i překonala

  • Dovolena.cz se stala jedním z leadrů prodeje zájezdů na českém trhu

Vedle konkurence patřil před rokem k největším pochybovačům o úspěchu právě Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří. Ten tehdy pochyboval o následujících skutečnostech:

  • Není reálné, aby si dovolena.cz v tak krátké době vydobyla silné postavení na trhu a udržela nízké ceny. Skutečnost je taková, že dovolena.cz je nyní jedním ze dvou největších internetových prodejců zájezdů v ČR, aktuální podíl na trhu činí cca 33 %.
  • Není reálné udržet nízké ceny nabízených zájezdů – jako například zájezdy na Mallorcu za cenu 6 tisíc Kč a dosahovat zisku. Skutečnost je taková, že projekt dovolena.cz pracuje se ziskovým rozpočtem a po celou dobu má vedle dalších destinací za atraktivní ceny v nabídce i zmíněnou Mallorcu – aktuálně například osmidenní pobyt za přibližně i za 3 tisíce Kč.
  • Projektu dovolena.cz nepomohou žluté autobusy provozované Student Agency. Skutečnost je taková, že právě doprava zdarma žlutými autobusy SA na odletová letiště zejména v Německu se stala jednou z hlavních konkurenčních výhod projektu dovolena.cz.

Vedle toho například zástupci invia.cz pochybovali nad možností masivně oslovit české zákazníky nabídkou německých cestovních kanceláří, když její prodejci dokážou tyto zájezdy prodat cca 2,5 % svých klientů. Dovolena.cz toto dokázala u 65 % svých zákazníků a podíl prodejů německých zájezdů například u exotických dovolených byl ještě vyšší.

 

Radimův plyšák chce cestovat na dovolenou. Uspěje u Tomio Okamury nebo pojede také s dovolena.cz?

 

Plyšový medvěd od Radima Jančury má přání jet na dovolenou a chce opravdovou kvalitu pro plyšáky. A stejně jako se Radim Jančura a dovolena.cz stali za jeden rok odborníky na kvalitní dovolenou za skvělé ceny pro řadové občany České republiky, předpokládá Radimův plyšák, že je Tomio Okamura odborníkem na dovolené pro plyšáky. Proto má v úterý 31. května 2011 rezervaci na žlutý autobus Student Agency express z Brna s odjezdem v 8.30 hodin z AN Grand a příjezdem na autobusové nádraží Praha Florenc v 11.00 hodin. Radimův plyšák doufá, že ho Tomio Okamura počká u autobusu a poté ho vezme na dovolenou někde po Evropě, která bude stejně výhodná a skvělá, jako jezdí Češi na zájezdy od dovolena.cz. O svém přání koupit si zájezd pro plyšáky informoval Tomio Okamuru dopisem a věří, že Tomio si pro něj k autobusu přijde. Celý dopis dává Radimův plyšák k nahlédnutí zde.

 

Pozvánka na tiskovou konferenci – dovolena.cz chystá další projekt, kterým se chce definitivně vyšvihnout na první místo na trhu

 

Dovolena.cz Vás zve na tiskovou konferenci, která se uskuteční v úterý 31. května v prostorách internetové kavárny Student Agency na autobusovém nádraží Florenc. Tématem bude mimo jiné představení projektu spolupráce, díky kterému zaujme dovolena.cz pozici největšího internetového prodejce zájezdů na českém trhu.

 

Sraz novinářů je v 10.45 na výstupním stanovišti AN Florenc, kde v 11.00 hodin přijede autobusem z Brna Radimův plyšák. Samotná tisková konference začne krátce poté v internetové kavárně ve staré budově AN Florenc – 1. patře.


  Radimův plyšák 1