10.01.2012, archiv
Po úspěšné sezóně 2011 portálu dovolena.cz je startuje hlavní proud prodej exotických zájezdů a především letních dovolených se slevou first minute. Personál značek dovolena.cz a RegioJet se rozhodl netradičně upozornit na nejlepší čas na nákup dovolené, a to formou „dovolenkového vlaku, ve kterém si během své cesty dovolenou pohodlně vyřídíte, nabídneme Vám dovolenkové drinky a další letní zpestření.
  
  • Objednání dovolené za jízdy přímo ve vlaku ve speciálním dovolenkovém kupé

  • Personál RegioJet v plážovém oděvu navozující atmosféru exotické či letní dovolené

  • Relax masáže na palubě vlaků a speciální dovolenkový nápojový lístek RegioJet

  • Nejvýhodnější ceny dovolených pro letní období

 

Pravděpodobně nejsympatičtější vlakový personál na světě – stevardky a stevardi vlaků RegioJet se na vybraných spojích objeví v plavkách či plážovém oděvu. Na palubě spojů ze Žiliny přes Havířov, Ostravu a Olomouc do Prahy (IC 1006 / 1013) se cestující potkají s dovolenkovou atmosférou – personál jim nabídne možnost objednat si dovolenou přímo za jízdy ve vlaku a budou moci zažít řadu dovolenkových aktivit, jako např. masáže krku a ramenních svalů, zdarma dostanou exotické ovoce a budou si moci objednat také exotický koktejl. V duchu Dovolená.cz bude také exteriér vlaku. Pro nákup letní dovolené je právě nyní nejlepší doba – nabídky First Minute jsou cenově nejvýhodnější a výběr je nejširší.

 

Dovolena.cz, prodejce zájezdů a člen skupiny Student Agency má za sebou úspěšný rok 2011. Prodej zájezdů pod touto značkou vykázal zisk a nárůst obratu o více než 60 % na 821 mil. Kč. Důvodem úspěchu projektu, je také propojení se žlutými autobusy Student Agency Express, které zdarma dopraví klienty Dovolená.cz na oblíbená letiště v zahraničí tam i zpět zdarma. Pokud klient cestuje autem, zaplatíme za něj parkování u letiště, nebo klientovi poskytneme výraznou slevu. Dovolená.cz tedy propojuje i další produkty skupiny Student Agency, což bezesporu stojí za jejím rychlým růstem.

 

Máme nejkrásnější, nejusměvavější, a nejsympatičtější palubní vlakový personál v České republice. Každý týden mi na toto téma píší desítky zákazníků a jsem rád, že právě tito lidé budou součástí naší kampaně na motivaci Čechů, aby nechali zimní šedivost města za hlavou a začali se těšit na dovolenou. Kampaň s názvem „My už se těšíme! A co vy?“ je naším nápadem, jak se zbavit naštvanosti, zimní nenálady a udělat si radost, prostě „těšit se“, říká Radim Jančura, majitel skupiny Student Agency a dodává: „V této kampani jako první nabídneme přímo v našich vlacích „pojízdnou cestovní kancelář“, kde si cestující budou moci kompletně objednat svou dovolenou“.

 

Na druhou pozici na trhu internetového prodeje zájezdů se dovolena.cz, prodejní portál a člen skupiny Student Agency, vyšvihla za 19 měsíců své existence. Právě dovolena.cz se nejvíce podílela na růstu obratu celé skupiny Student Agency, který za rok 2011 podle prvních odhadů činil rekordních 5,5 miliard Kč (5 miliard přímé tržby z prodeje služeb spojených s dopravou a cestováním). Stejně tak ziskové hospodaření dovolena.cz se podílelo na růstu zisku Student Agency na rekordních přibližně 107 milionů Kč v roce 2011.

 

Dovolena.cz vstoupila na český trh v květnu 2010. Zatímco v prvním roce své činnosti skončila své hospodaření díky vstupním investicím na nule, v roce 2011 je jednou ze ziskových činností skupiny Student Agency. Za rok 2011 vypravila na dovolenou do blízkých či vzdálenějších zemí více než 62 tisíc zákazníků, přičemž uzavřela celkem 23 984 smluv. Průměrná hodnota jedné uzavřené smlouvy v roce 2011 činila 33 355 Kč, což je více než v roce 2010. Češi si v roce 2011 dopřávali více a jezdili dál – zejména začali objevovat exotické dovolené a odlety z Vídně, Drážďan a Norimberku. Dovolena.cz se také vedle prodejce zájezdů od německých cestovních kanceláří stále více orientuje na české cestovní kanceláře, kterým v loňském roce poskytovala velkou prodejní podporu. Poměr zákazníků se posunul na 50 na 50 % české versus německé cestovní kanceláře, kdy v roce 2010 tento poměr byl 65 % ve prospěch německých CK.

 

Žebříček nejpopulárnějších dovolenkových zemí byl u dovolena.cz dle počtu prodaných zájezdů následující: blízká moře: Řecko, Turecko, Španělsko, Egypt, Tunis, exotické země: Dominikánská republika, Kuba, Thajsko.

  

Dovolená 2012 – my už se těšíme, a co vy? Ceny na léto už lepší nebudou.

 

Poprvé v České republice a zřejmě i ve střední Evropě se personál železničního dopravce svlékne do letního oděvu a přímo na palubě bude motivovat cestující k tomu, aby v šedi uprostřed zimy mysleli na nákup letní dovolené – a to buď exotických zájezdů, kam mohou za teplem odcestovat ještě během zimy či jara nebo dovolené přímo na letní měsíce, jejíž nákup je právě nyní v rámci tzv. First Minute nabídek nejvýhodnější. Dovolenou si zákazníci budou moci – vedle standardních prodejních kanálů objednat poprvé v ČR také přímo během své cesty na palubě vlaku, kde bude otevřena „pojízdná cestovní agentura dovolena.cz.“ Vlak je současně polepen motivy kampaně Dovolená 2012.

 

Hlavní vlna prodej tzv. first minute zájezdů na letní sezonu 2012 začala dříve než loni. Cestovní kanceláře upozorňují, že některé oblíbené hotely, které mají omezenou kapacitu, jsou již nyní vyprodány. Proto by Ti, kteří chtějí nejvýhodnější nabídku, neměli s nákupem dovolené na léto 2012 váhat.

 

Nákup zájezdů na first minute v posledních letech stagnoval, ale letošní dřívější prodeje nasvědčují, že podíl zájezdů se slevou za včasný nákup poroste a cestovní kanceláře sázejí na motivaci zákazníků k co nejdřívějšímu nákupu. Nevyplatí se čekat ani na veletrhy cestovního ruchu. Ty navíc stále více ztrácejí svůj prodejní význam ve smyslu nákupů od koncových zákazníků. Ti stále více hledají nejvýhodnější nabídky na internetu a to nejlepší je často v době konání těchto veletrhů již vyprodáno.

 

Další motivací ke koupi zájezdu na first minute jsou především slevy až 25 % nebo speciální akce jako děti do 18 let zcela zdarma a nabídka je navíc nejširší. Klienti mohou vybírat více podle svých představ a nároků a nejsou limitováni „přebranými kapacitami“, které jsou ve výprodeji na tzv. last minute. Díky velkým slevám navíc již neplatí pravidlo, že dovolená na last minute je cenově nejvýhodnější. Některé cestovní kanceláře dokonce nabízí u vybraných zájezdů garanci proti last minute nabídce s ohledem na výši ceny. V případě, že je nabídka na last minute levnější vrátí klientovi dvojnásobek rozdílu ceny.

 

Zákazníci navíc mají zkušenost ze sezóny 2011, kdy bylo v nabídce výrazně méně zájezdů Last Minute než v předchozích letech a někteří klienti na dovolenou kvůli tomu dokonce neodcestovali.

 

Při prodeji letních zájezdů na sezónu 2012 zatím dominuje Turecko, ale výrazný podíl mají také destinace Řecko, Egypt, Španělsko, Bulharsko, Tunis, Kypr, Chorvatsko a Itálie.

Personalplavky