22.11.2010, archiv
Nastává zlom v chování českých dovolenkářů. V létě užívají Česko a v zimě vyráží na druhou dovolenou za teplem do exotických zemí. Dnes startuje Student Agency propagační kampaň na exotické zájezdy od portálu DOVOLENA.CZ. Ten se stal nejrychleji rostoucím prodejním portálem zájezdů v České republice a z hlediska prodejů exotických dovolených v letošní sezoně je jedním z největších na trhu.
 

22. listopadu 2010

 

Dnes startuje Student Agency propagační kampaň na exotické zájezdy od portálu DOVOLENA.CZ. Ten se stal nejrychleji rostoucím prodejním portálem zájezdů v České republice a z hlediska prodejů exotických dovolených v letošní sezoně je jedním z největších na trhu.

 

Kampaň na exotickou dovolenou je zastřešená sloganem LETOS V ZIMĚ LETÍ PLAVKY a podobně, jako tomu bylo například u zahraničních dopravců Ryanair či Virgin Blue, i v této kampani se palubní personál svlékl do plavek. Fotografie s členy palubního personálu autobusových linek Student Agency Express v plavkách byly umístěny na vybrané autobusy, propagační materiály a objeví se i v reklamní kampani. Autorem fotografií je známý fotograf celebrit Jan Tůma a firma dá do prodeje také kalendář pro rok 2011 kombinující fotografie stevardek a stevardů se záběry na destinace, kde vedou linky Student Agency Express.

 

Na linkách Student Agency Express se ode dneška cestující setkají se stevardkami a stevardy s havajskými věnci na krku. Na nejvytíženější lince Praha – Brno budou navíc obsluhovat cestující stevardi v havajských sukních a plážovém oděvu. Cestující od nich dostanou informační materiál o nabídce portálu DOVOLENA.CZ a tyčinku Margot – symbol sladké exotiky, která letos v zimě letí.

 

O kampani se teprve začalo hovořit a už vidíme jednoznačně pozitivní dopad. Prodeje exotických dovolených lámou rekordy, a hlásí se nám desítky zákazníků z ostatních linek, že také chtějí, aby i k nim jezdil náš palubní personál v exotickém oděvu“ , říká Eva Sedlmajerová, ředitelka DOVOLENA.CZ.

 

Je to kampaň přesně ve stylu Student Agency. Zajímavá, trochu provokativní, navíc jejími hvězdami není nikdo jiný, než naši zaměstnanci. Ukazuje se, že jsme při startu dovolene.cz měli pravdu. Pokud ostatním prodeje neklesají, existoval na trhu dostatečný prostor pro nás, abychom s nejširší nabídkou nejvýhodnějších cen od českých, německých a rakouských cestovních kanceláří oslovili desítky tisíc klientů “ , doplňuje Radim Jančura, majitel Student Agency.

 

Letos v zimě je trendem exotická dovolená

 

Student Agency se vyšvihla se svým portálem dovolena.cz mezi největší organizátory dovolenkového cestování v České republice. Od května – měsíce startu fungování portálu DOVOLENA.CZ - oslovila více než 30 tisíc klientů, kteří si zakoupili zájezd přes Student Agency a dovolena.cz. Společnost zatím vykázala obrat cca 400 milionů Kč z prodeje zájezdů – ¾ se jich prodaly právě přes portál dovolena.cz. Jako novinku do dalšího roku chystá nabídku zájezdů od slovenských ale i maďarských cestovních kanceláří a spolupráci s dalšími partnery při oslovování specifických zákaznických skupin

 

Dovolena.cz nabízí nejširší nabídku zájezdů a dovolených v České republice a právě nyní nastává sezóna exotických dovolených, které by se pro Čechy v letošní zimě měly stát stejným trendem, jako v 90. letech dovolená na Mallorce. Ceny tisíce zájezdů do exotických zemí jsou na cenové úrovni nižší než 18 tisíc Kč a růst zájmu o cesty do exotiky na začátku sezóny ukazuje, že nastává zlom v chování českých dovolenkám. Přes léto poznávat Česko a v zimě na druhou dovolenou – do exotických zemí. Hlavní aspekty motivující Čechy k cestě za exotikou, jsou přitom následující:

 
  • Na exotickou dovolenou začínají masivně jezdit Češi ve věku 45-50 a více let. Mnozí z nich letošní letní dovolenou odložili právě na zimní období, kdy hodlají vyrazit za exotikou, která je pro ně mnohem atraktivnější a finančně stejně dostupná jako dovolená v Evropě či v severní Africe.

 
  • Výrazně vzroste počet obyvatel z mimopražských regionů, kteří se odhodlají vyrazit na exotickou dovolenou – výrazný potenciál existuje zejména v Jihomoravském, Moravskoslezském a Středočeském kraji.

 
  • Na exotickou dovolenou vyrazí také další zákaznické skupiny, na které se prodejci zájezdů zaměří intenzivně ve svých kampaních – například gay páry či mladí jednotlivci – tzv. singles. Těmto zákaznickým skupinám hodlá i dovolena.cz uzpůsobit své prodejní nástroje.

 
  • Řada německých cestovních kanceláří začíná nabízet odlety z přímo Prahy. Přípojné pravidelné a charterové lety dneska nabízí už více než desítka německých CK.

 

Tento trend bude podporován zejména následujícími skutečnostmi:

 
  • Padají základní bariéry pro širší nákup exotické dovolené občany ČR. Těmito bariérami doposud například dle zákaznických průzkumů Student Agency bylo:

 
  • Omezená dostupnost zájezdů do exotických zemí – většinou pouze přes tradiční CK

  • Nutnost nakupovat přes internet – často pouze u zahraničních operátorů v cizím jazyce

  • Komplikovanější doprava na zahraniční letiště s nutností platit drahou cenu za parkování

  • Pocit neznámého, komplikovaného - nejistého

 
  • Teď se situace naopak výrazně mění: výhodné nabídky od tisíců německých a rakouských cestovních kanceláří se letos stanou široce dostupné zákazníkům v České republice. Jejich nákup je nově dostupný přes prodejce, jako je Student Agency, nebo internet dovolena.cz – to znamená v češtině za korunové ceny. Navíc v kamenné pobočce a nikoli jen přes internet. Tímto padla jedna z největších bariér pro nákup exotické dovolené právě zákazníky z věkové skupiny nad 50 let. Ti často nemají platební kartu pro nákupy na internetu, nebo tyto nákupy nejsou z jejich pohledu jednoduché nebo bezpečné. Tím, že mohou nákup za stejnou cenu zrealizovat s asistencí v kamenné pobočce, padá jedna ze základních nákupních bariér.

 
  • Příklady cenových tipů – nabídka portálu dovolena.cz – dostupná jak přes internet, tak přes kamennou pobočku:

 
  • Mallorca – od 3 200 Kč

  • Thajsko – od 17 700 Kč

  • Jamajka – od 16 390 Kč

  • Keňa – od 18 190 Kč

  • Dominikánská republika - od 16 100 Kč

 

Ceny jsou včetně všech poplatků.

  

V pondělí 22. 11. v 11.00 hodin vyráží autobus Student Agency na pravidelné lince Praha – Jihlava – Brno jako první spoj s propagací exotiky. Na tomto autobuse je reklamní polep stevardů v plavkách; na palubě je stevardka Andrea Nácovská v havajském oblečku a společně s ní se v letním plážovém oděvu o cestující stará také Eva Sedlmajerová, ředitelka DOVOLENA.CZ a Aleš Ondrůj, ředitel marketingové komunikace a PR Student Agency.

  

STUDENT AGENCY

Aleš Ondrůj

Marketingová komunikace a public relations

ales.ondruj@studentagency.cz | +420 603 523 053