Let s kufrem nebo bez, jak se zorientovat?

Lidé si nově u Letenek od STUDENT AGENCY mohou sami porovnat a vybrat vhodný tarif své letenky. Letenky od STUDENT AGENCY spouští možnost výběru z fare families balíčků jako jedna z prvních IATA agentur na světě· Novinka pomůže klientům zorientovat se v cenách letenek pro vybraný let, pomocí fare families lépe uvidí, jaké služby jim v rámci ceny letenky aerolinka poskytne.

Letenky od STUDENT AGENCY jako jedna z prvních IATA agentur na světě nově zákazníkům nabízí možnost výběru z takzvaných fare families, cenových balíčků. „Před pár dny jsme spustili nový pilotní projekt. Zákazník při výběru letenky uvidí různé tarify vedle sebe, za které může na daném letu cestovat a jaké výhody obsahují. Například jestli si může vybrat místo v letadle, dostane občerstvení, má v ceně odbavené zavazadlo a sám si jednoduše vybere, jaké služby chce v rámci ceny letenky dostat,“ vysvětluje Věra Janičinová, obchodní ředitelka letenek od STUDENT AGENCY.

Takzvané fare families začaly zavádět tradiční letecké společnosti po celém světě v posledních letech jako součást jejich konkurenčního boje s low-cost aerolinkami. „Zatímco dříve bylo samozřejmostí, že v ceně letenky jsou zahrnuty i náklady na odbavené zavazadlo, obzvláště u dálkových linek, od letošního jara někteří dopravci zavedli tarif bez zavazadla i na dálkové lety např. do Ameriky. Pro cestující teď může být složitější se bez asistence prodejce v cenách zorientovat. Co všechno cena letenky zahrnuje, pozná zákazník i sám díky nákupu pomocí fare families balíčků. Nejvíce cestujících řeší právě zavazadla. V případě, že přeprava odbaveného zavazadla není v základní ceně letenky, musí cestující doplácet poměrně velký doplatek. Proto je výhodnější koupit si rovnou letenku za cenu, ve které je již zavazadlo zahrnuto,“ doplňuje Janičinová. Podobný online způsob rezervování v České republice nevyužívá žádná jiná cestovní agentura.

Nově tak klienti na portálu www.studentagency.cz/letenky nebo letenky.cz kromě porovnání jednotlivých dopravců, můžou srovnávat i nabídku konkrétní aerolinky. „Zatím spouštíme tuto možnost pilotně u několika aerolinek, například Lufhansa, Swiss, Brussels Airlines a pracujeme na jejím rozšíření na většinu dopravců, kteří takzvané fare families nabízí. Celkově jde o téměř 300 světových dopravců. Po technické stránce jde o náročný projekt, který vylaďujeme a nastavujeme tak, aby postupně prezentoval data všech aerolinek a zákazník měl na našich stránkách co největší přehled. Jsme hrdí na to, že se nám podařilo jej zprovoznit jako prvním nejen v České republice. Rozšíření o další dopravce představíme zároveň v novém designu průchodu rezervace.“ vysvětluje Janičinová.

Firemní klientela sesterské společnosti Orbix ocení nový způsob rezervování například proto, že při výběru letenky vidí, jestli lze u dostupných tarifů na konkrétním letu měnit termín cesty a další výhody flexibilnějších cenových úrovní. Již brzy vyhledávač STUDENT AGENCY umožní  zákazníkům například vybrat si předem jídlo z palubního menu a podobně.

Hlavním strategickým partnerem skupiny STUDENT AGENCY je globální rezervační systém Galileo společnosti Travelport, který sdružuje data leteckých dopravců a distribuuje je akreditovaným IATA agentům a cestovním kancelářím.„Jsme velmi potěšeni tím, že STUDENT AGENCY implementovala naši merchandising technologii. Jejich předběžné výsledky potvrzují, že je to pro ně revoluční krok. Umožňuje jim nabízet široký výběr relevantního obsahu cestujícím a výrazně posiluje jejich pozici na online trhu,“ komentuje Jiří Kožíšek, Sales and AccountManager, Travelport Czech Republic

Skupina STUDENT AGENCY, největší prodejce letenek v České republice, v minulosti několikrát získala prestižní ocenění za technologické inovace v prodeji letenek. Dlouhodobě roste online způsob prodeje letenek, v uplynulém období bylo na internetu prodáno přes 70 % všech letenek od STUDENT AGENCY, zbylých necelých 30 % koupí v našich kamenných pobočkách, případně přes call centrum s asistencí prodejce.