Jak na vízum do Indie?
Užitečné odkazy
Adresa a kontakty konzulátu
Velvyslanectví Indické republiky
Milady Horákové 60/93, Praha 1 - Letná 118 00
amboffice@india.czhoc@india.czsshoc@volny.czcommerce@india.cz+420 257 533 490Adresa velvyslanectví ČR v zahraničí
Embassy of the Czech Republic
50-M, Niti Marg, Chanakyapuri, New Delhi 110021
newdelhi@embassy.mzv.cz+91 112 415 52 00Turistické vízum
Všichni občané ČR potřebují ke vstupu do Indie, k tranzitu a k vycestování z Indie platné indické vízum. Indické vízum lze získat buď v klasické formě vízového štítku vylepovaného do cestovního dokladu příslušným zastupitelským úřadem Indie nebo za určitých podmínek formou elektronického víza (tzv. e-VISA) obdrženého emailem. Vízum si musí občan ČR obstarat ještě před odjezdem do Indie, obdržet jej až při příjezdu na hraničním přechodu není možné.
Indické elektronické turistické vízum e-VISA
Touto cestou lze žádat o vízum za účelem turistiky, obchodu, účasti na konferenci nebo pro zdravotní cestu do Indie. Žádost o elektronické vízum se vyplňuje prostřednictvím webové stránky https://indianvisaonline.gov.in/evisa/tvoa.html.
E-VISA lze udělit pouze v případě, že:
- Držitel víza cestuje do Indie na běžný cestovní pas, jehož platnost nekončí dříve než 6 měsíců v době podání žádosti a který má alespoň 2 strany v pase volné.
- Účelem cesty je turistika, rekreace, návštěva pamětihodností, příležitostná návštěva známých nebo příbuzných, účast na krátkodobém kurzu jógy, jazykovém kurzu apod., účast na konferenci, krátkodobá lékařská péče nebo obchodní návštěva.
- Držitel víza bude mít s sebou při příletu do Indie zpáteční letenku pro cestu z Indie nebo jízdenku pro další cestu z Indie a také dostatečné množství finančních prostředků pro pobyt v Indii.
- Žádost o e-VISA musí být podána minimálně 4 dny před cestou do Indie a maximálně 120 dnů před cestou.
- e-VISA lze obdržet pouze 2x v témže kalendářním roce.
- Držitel e-VISA víza musí do Indie přicestovat pouze: letecky na jedno z následujících letišť: Ahmedabad, Amritsar, Bagdodra, Bengaluru, Bhubaneshwar, Calicut, Chennai, Chandigarh, Cochin, Coimbatore, Delhi, Gaya, Goa, Guwahati, Hyderabad, Jaipur, Kannur, Kolkata, Lucknow, Madurai, Mangalore, Mumbai, Nagpur, Port Blair, Pune, Tiruchirapalli,Trivandrum,, Varanasi, Vishakapatnam. Nebo lodí do jednoho z následujících přístavů: Chennai, Goa, Cochin, Mangalore, Mumbai. Opustit Indii je následně možné na jakémkoli indickém hraničním přechodu.
- Žadatel, nemá ani neměl státní občanství Pákistánu, jeho rodič není ani nebyl občanem Pákistánu.
Součástí procesu podání žádosti o vízum na ambasádě je od 19.4.2018 odebírání biometrických údajů (fotografie, otisky prstů) - z toho důvodu nemůžeme vyřízení těchto víz zprostředkovat.
Elektronická víza (e-VISA)
V případě zájmu o vyřízení elektronického víza Vám můžeme tuto službu zprostředkovat. Podání žádosti nezaručuje její automatické schválení. Indické úřady mohou žádost o elektronické vízum bez udání důvodů zamítnout. V takovém případě je pak nuté vyřídit klasické vízum přes konzulát. e-VISA se vyřizují na webu https://indianvisaonline.gov.in/evisa/tvoa.html, kde rovněž naleznete podrobné informace
Omezující podmínky pro e-VISA:
O e-VISA mohou žádat držitelé pasů vybraných zemí, včetně ČR a SR. Vvstup do země musí být uskutečněn přes jedno z uvedených letišť: Ahmedabad, Amritsar, Bagdogra, Bengaluru, Calicut, Chennai, Chandigarh,Cochin, Coimbatore, Delhi, Gaya, Goa, Guwahati, Hyderabad, Jaipur, Kolkata, Lucknow, Mangalore, Mumbai, Nagpur, Pune, Tiruchirapalli, Trivandrum, Varanasi, Vishakhapatnam nebo přístav: Cochin, Goa, Mangalore,Mumbai,Chennai.
Žadatelé, kteří nesplňují některou s podmínek musí žádat o klasické vízum přes konzulát.
Orientační doba vyřízení: 5 pracovních dnů - důrazně doporučujeme žádost podávat alespoň 1 měsíc před plánovanou cestou, pro případ zamítnutí žádosti a nutnosti vyřídit klasické vízum přes ambasádu!
Pro občany třetích států platí povinnost si pasové a vízové formality zajistit individuálně.
Udělení víza je plně v kompetenci zastupitelských úřadů, proti jeho zamítnutí není odvolání a poplatek je v takovém případě nevratný. Společnost STUDENT AGENCY ani Click2Claim nemůžou nést zodpovědnost za případné neudělení víza, rovněž tak nemůže refundovat cenu zájezdu, pokud jej klient zrušil z titulu neudělení vstupního víza, popřípadě je-li z dané země vyhoštěn. Klientům doporučujeme podávat žádosti o víza s dostatečným předstihem a k žádosti dokládat všechny požadované dokumenty.
Rovnou do e-mailu
Přihlaste se k odběru novinek a žádná výhodná nabídka vám už neuletí!